ahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde yaşayan 3 çocuk babası 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzaymır hastalığının etkisiyle eski sağlığını kaybetmeye başladı. 2023 yılında hastalığın etkisiyle çok iyi bildiği sokaklarda kaybolan ve unutkanlıklar yaşamaya başlayan Mehmet Sait Dayak, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi ile tanıştı. Üç yıldır haftanın iki günü merkezde düzenli olarak eğitim alan, fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif olarak katılan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştirdi.
EĞİTİM VERİLDİ
Merkezde aldığı eğitimlerin kendisine iyi geldiğini söyleyen ve hastalığın etkilerinden kurtulduğunu ifade eden Mehmet Sait Dayak, “Ben 7 yıldır alzaymır hastasıyım. 3 yıldır burada tedavi görüyorum. Hastalığın etkisiyle bir gün yolda kayboldum ve tesadüfen merkez çalışanları beni buldu. Sonrasında beni bu merkeze yönlendirdiler. Merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum. Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim. Çeşitli eğitimler aldım. Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı. Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadelerini kullandı.