Alzaymır Merkezi’nde hayat buldu

Alzaymır Merkezi’nde hayat buldu

ABONE OL
25 Haziran 2026 09:38
Alzaymır Merkezi’nde hayat buldu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Gaziantep’te yaşayan ve alzaymır hastası olan Mehmet Sait Dayak, Alzaymır Merkezi’nde gördüğü tedavinin ardından yeniden hayat buldu.

ahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde yaşayan 3 çocuk babası 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzaymır hastalığının etkisiyle eski sağlığını kaybetmeye başladı. 2023 yılında hastalığın etkisiyle çok iyi bildiği sokaklarda kaybolan ve unutkanlıklar yaşamaya başlayan Mehmet Sait Dayak, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi ile tanıştı. Üç yıldır haftanın iki günü merkezde düzenli olarak eğitim alan, fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif olarak katılan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştirdi.

EĞİTİM VERİLDİ

Merkezde aldığı eğitimlerin kendisine iyi geldiğini söyleyen ve hastalığın etkilerinden kurtulduğunu ifade eden Mehmet Sait Dayak, “Ben 7 yıldır alzaymır hastasıyım. 3 yıldır burada tedavi görüyorum. Hastalığın etkisiyle bir gün yolda kayboldum ve tesadüfen merkez çalışanları beni buldu. Sonrasında beni bu merkeze yönlendirdiler. Merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum. Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim. Çeşitli eğitimler aldım. Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı. Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadelerini kullandı.

Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise, “Eşim emekli olduktan sonra sorunlar yaşamaya başladı. İçine kapanık olmaya ve odasından çıkmamaya başladı. Evden kaçıp kayboluyordu. Bir gün yine kaybolduğunda ben de aramaya çıktım ama benden önce moral evi çalışanları onu bulmuştu. Onlardan bilgi aldıktan sonra Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi ile tanıştık. Burada çok güzel günler geçirdi. Burada onunla çok iyi ilgilendiler, çok iyi etkinlikler yaptılar. Kendisi de çok memnun kaldı. Bunun faydasını da gördük” diye konuştu.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.