Gaziantep’te yaşayan alzheimer hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda
gezerken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak’ı Alzheimer Merkezi personelleri
buldu. 2023 yılında yaşanan bu tesadüf, Mehmet amcanın hayatında yeni bir dönemin
başlangıcı oldu.
Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde ailesiyle yaşayan, 3 çocuk babası 70
yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzheimer hastalığı nedeniyle kaybolduktan sonra
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral – Beyhan Uslu Alzheimer
Merkezi ile tanıştı. Aynı kaderi paylaşan danışanların bulunduğu merkezde hizmet almaya
başlayan Dayak, üç yıldır haftanın iki günü merkeze düzenli olarak geliyor.
Bilişsel, fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif katılım sağlayan Dayak, Akıl ve Zeka
Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde
ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştiriyor.
DAYAK: “BU MERKEZ EVİM GİBİ HUZURLU VE RAHAT”
Mehmet Sait Dayak, merkezin hayatındaki yerini, “Bu merkezdeki çalışanlar bana çok
yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum” sözleriyle anlattı.
Merkezin kendi evi kadar rahat ve huzurlu bir ortam sunduğunu ifade eden Dayak,
“Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara
karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim” dedi.
“UYKU PROBLEMİM KALMADI”
Merkezle tanışmadan önce uyku problemi yaşadığını anlatan Dayak, “Günün önemli bir
kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman
görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim
kalmadı” diye konuştu.
Merkezdeki etkinliklerin ve sosyalleşmenin kendisine iyi geldiğini belirten Dayak, “Buradaki
diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet
ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadelerini kullandı.
NEŞE DAYAK: “ARTIK EŞİMLE DAHA ÇOK SOHBET EDEBİLİYORUZ”
Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise eşinin emeklilik döneminde giderek içine
kapanık bir hale geldiğini belirterek, “Bu durum onu daha asabi biri yaptı. Merkezde
danışan olduktan sonra ise daha sakin ve daha iletişim kurabilen biri haline geldi. Artık
eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz” dedi.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.